Omvänt problem

Elina vill så gärna klippa av sig sitt långa fína hår. Jag (och resten av familjen möjligen med undantag för Levi) har försökt att övertala henne att vilja behålla det, men utan resultat. Ska det inte vara tvärtom? Brukar inte föräldrar vilja ha kort och lättskött hår på sitt barn? Det får Elina på fredag. Hon är en mycket lycklig flicka, men mammahjärtat säger fortfarande NEJ. Hon har åtminstone en obändlig vilja och står på sig trots att vi andra inte håller med. DET gillar jag! Mamma upp i dagen. :-)

Sitter just nu på (det försenade i vanlig ordning) tåget till Jönköping. Ska vara borta i två dagar och lämnar en mycket stressad man och tre barn hemma. Jag hann åtminstone lämna alla barnen på sina respektive institutioner imorse. Eftersom jag inte hade bråttom till tåget hann jag dessutom vara en lång stund på dagis med min minsta älskling. Det behövdes verkligen, eftersom ett annat barn var otröstligt på gränsen till hysteriskt. Det otröstliga barnet har en föräldraledig förälder och ett litet syskon hemma. Hade det varit jag hade jag aldrig lämnat det otröstliga barnet på förskolan över huvud taget. Men alla är vi olika. Barnet lugnade ner sig, jag fick pussa mitt barn jättelänge och kunde sedan åka vidare.

Nu ska jag återgå till arbetet, eller rättare sagt min medhavda lunch. :-)

Kommentarer

Populära inlägg