Fjällsemestern

Vår första fjällsemester blev riktigt lyckad, särskilt med tanke på förutsättningarna. Lite skråmor på barnen får man räkna med och själv har jag träningsvärk i vaderna så att jag haltar när jag suttit still för länge. :-)

Säfsen är ett toppenställe om man har små barn. Det var trevlig och hjälpsam liftpersonal i samtliga liftar, massor med barnbackar, fin pulkabacke, liten lekplats med hopp (för skidåkare) och massa olika picknickalternativ både ute och inne. Levi, som var vår kräsnaste fjällsemestrare, tyckte att det luktade hästkiss i värmestugan samt att pjäxorna var tunga. Själv blev jag helt kär i vår mysiga stuga med både braskamin och bastu och längdskidspåren var i världsklass! Jag är helt övertygad om att vi kommer att åka tillbaka till Säfsen!


Kommentarer

Populära inlägg