Varning för inlägget!

Japp, ni är varnade. Läs inte längre. Jag dööööör! Åt fanders med februari, ge mig maj, juni, juli, augusti och gör det nu! 5 plusgrader idag, så det går inte ens att åka skidor, om man helt bortser från att jag inte är riktigt frisk ännu. Levi har nu blivit sjuk igen, förkyld och febrig. Åt fanders med vinter och slask - hit med vår och sommar och bra humör och I N G A  J - A  S J U K D O M A R !

Det är på fullaste allvar tur att man inte har en enda aning om hur sjuka barnen kan bli och gärna i olika omgångar så att det omöjliggör allt jobb och sedan blir man smittad själv, innan man blir förälder. Naturligtvis uppväger det positiva, men om någon hade radat upp alla sjukdomar och VAB-dagar hade man kanske tvekat en aning innan man längtade ihjäl sig efter de små bakteriehärdarna.

Levi fick följa mig till jobbet i några timmar innan han kroknade helt och det inte fanns någon återvändo annat än att åka hem igen. Stackars barn som måste släpas till mitt jobb när han är snuvig, hostig, har ont i huvudet och feber. Men man kan ju inte vara borta mer än en vecka från jobbet och så är det bara.

Men jag älskar förstås barnet mer än jobbet och är nu nöjd över att vara hemma igen. Det är barnet också som efter en Alvedon piggat på sig rejält.

Kommentarer

Populära inlägg