Nytt år nya tag

Tror att 40-årsstreckets närmande har utlöst en ålderskris. Jag har inte hunnit med mentalt. Dessutom gillar jag inte stor uppmärksamhet kring min egen person. Jag och Per har i alla fall gjort upp en plan för vårt firande. Alltid något. Vi har gått från storslagna planer till "vi firar inte alls" till "vi bokar in en herrgård och hoppas att någon vill följa". Och det gjorde vi!

Har en massa andra planer också. Det har jag alltid i januari. Jag gillar planer. 😊 Man och barn har inte riktigt samma planeringsbehov verkar det som. Januari ger mig energi. Igår räckte den till att tvätta 17 ton tvätt, städa bort hela julen (så när som på gardinerna) och 7 km skidåkning! Ingen ska anklaga mig för att inte utnyttja längdspåret när snön äntligen (nätt och jämnt) täcker marken!

Jag tvingade med mig de två hemmavarande barnen på varv nummer ett och mannen på varv nummer två och tre!
 
 

Älskar vintern!

Kommentarer

Populära inlägg