Första BVC-besöket

Idag var vi till BVC för första gången. BVC har dock hunnit vara hos oss en gång innan. Levi är numera 54,5 cm lång och väger 4470 g. Inte undra på att vi tycker att han är stor för att vara så liten!

När det är barn nr 3 får man välja hur ofta man ska åka till BVC, så nu ska vi inte tillbaka förrän om två veckor. Jag tror jag var till BVC varannan dag med Elliot. Det säger allt. :-)

Inte bara kaniner utan även monster gillar morötter.

Äntligen håller förkylningen på att ge med sig. Åtminstone min. Levi snörvlar fortfarande väldigt mycket, men han klarar att amma och gå upp i vikt ändå som tur är. Elina är så gott som frisk och nu väntar vi bara på magsjukan. ;-) Per blir galen när jag säger så.

Kommentarer

Skönt att ni håller på bli friska och att Levi verkar må bra trots sin förkylning - vi vet ju alla hur lätt det är å äta/dricka när man är täppt =S

Är det fortfarande så att dom rekomenderar bröstmjölk till alla krämpor? Vet att när M & N var små fick man rådet att droppa bröstmjölk i näsan om dom var snoriga och spruta detsamma på bjlöjutslag osv...är det så än, eller??

Kram s
Linda sa…
Hej! Ja, det där med bröstmjölk beror ju på vem man frågar... Barnmorskan på MVC bara fnös åt bröstmjölk i näsan på förkylda barn, medan sköterskan på BVC rekommenderade det igår. Eftersom alla tre barnen har varit täppta och förkylda så vet jag av erfarenhet att det inte alls funkar tyvärr. Kram kram!

Populära inlägg