Virriga mamman

Jag är, och har förstått att det kanske inte är så ovanligt för kvinnor, projektledare i vårt hem. Jag är ansvarig både för budget och resursfördelning kan man säga, även om maken kanske bidrar med lite mer pengar f n. Jag gillar att vara projektledaren, men med allt som hela tiden händer är det ju lätt att någon "liten" detalj missas då och då. (Även om jag är nästintill perfekt. ;-))

Ni som har läst i bloggen förstod kanske att det var lite kärvt ekonomiskt förra månaden. Som den virriga människan jag ibland kan vara upptäckte jag dock denna månad att det mestadels berodde på att jag inte fått någon föräldrapenning alls vare sig förra månaden eller denna (och lite på att vi betalat två utlandsresor med all vår buffert). Hehe. Så nu när det löst sig ligger vi ju på plus igen. :-)

Idag har vi varit på biblioteket och lånat 21 böcker. Tur att Elliot är en bra bärhjälp. :-) Nu ska här läsas! Vissa har redan startat.




Andra går (eller snarare klättrar) runt med hjälm. Och tur är väl det!




Kommentarer

Populära inlägg