Längtar tillbaka!

Insåg precis att jag hade glömt att lägga in bilderna från vår härliga sköldpaddsutflykt i Turkiet. Det var en fantastisk dag och jag längtar tillbaka!

Vi åkte på en skön flodtur och första anhalten var lerbadet. Det var bara vi fyra som var macho nog att våga bada i leran (som luktade väldigt illa av svavel). 10 år yngre skulle man bli, men än har jag inte hört några stående ovationer måste jag säga.


Till och med själva båtfärden var alldeles underbar. I sakta mak gled vi fram i vassen.


Elliot och Elina poserar vid fantastiska blommor och kaktusar på anhalten lunchstället.


Turen innehöll lite kultur också. Vi fick se kungagravar som var huggna direkt i berget. Det var säkraste sättet att få dem att bestå genom jordbävningar som är frekventa i Turkiet.


100 procents sköldpaddsgaranti och mycket riktigt fick vi se dem komma upp till ytan med hjälp av lockbete. De var säkert 1 meter långa!


Elliot fick vara närgången sköldpaddsmaten som bestod av levande kräftor. Blå och jättevackra!


Alla barnen fick prova på att styra flodbåten. Mycket uppskattat!


Sista anhalten var ett helt fantastiskt bad med 28-gradigt vatten och meterhöga vågor. Alldeles alldeles underbart!



Så här nöjda var vi allihopa efter en helt underbar dag. Den här dagen kommer jag spara i hjärtat länge.


Kommentarer

Populära inlägg