Rädd att Alsike skola ska tappa bort mitt barn!

Det känns väldigt tråkigt att behöva skicka detta mejl till skolans rektor, särskilt som vi den 27 augusti skickade ett i princip likadant mejl. Vad ska man behöva göra för att skolan ska förbättra sina rutiner och hur svårt kan det vara? En eloge till Brännkärrskolan där det verkligen fungerar som man kan förvänta sig.

Hej Pia,

Jag har försökt nå dig per telefon utan att lyckas, varför jag mejlar dig istället. Min man Per har varit i kontakt med dig tidigare angående att det inte fungerar optimalt med lämning av vår dotter Elina i FB på måndagar ca kl. 8. Vi har under flera veckors tid väntat på att situationen ska bli bättre och allra helst bra, men det fungerar faktiskt under all kritik.

I morse var det jag som lämnade Elina och jag gick då in med henne. Hon tog av kläderna och sedan kom en massa barn springande och sa att alla skulle ut. Jag gick in för att få detta bekräftat av personal, men det fanns ingen inne. Jag väntade med Elina medan hon klädde på sig igen och sedan gick vi ut. Det fanns en man ute med reflexväst och jag gick fram till honom och frågade hur det fungerande när jag ville lämna Elina. Han sa att jag skulle gå in med henne. Jag informerade om att alla var på väg ut och att jag inte hittade någon personal inne. Då sa han att "Vid denna tidpunkt behöver du inte lämna ditt barn till någon för vi har inga listor att pricka av barnen här ute." Då sa jag att jag tyckte att det lät galet eftersom att ingen då skulle veta att mitt barn har kommit till skolan. Om hon försvann skulle ingen veta att hon varit där. Fick då svaret att han ju visste det. Elina visste dock inte vem han var och han kände inte henne eftersom han frågade vad hon hette och i vilken klass hon gick (utan att anteckna det). 

Elina gick ensam till klätterväggen eftersom hon inte hade träffat någon hon kände ännu. Jag var tvungen att gå därifrån eftersom jag var på väg till jobbet.

Jag känner att det är mycket tråkigt att ingen förbättring skett sedan vi hörde av oss tidigare. Jag känner en stark oro över att lämna mitt barn till någon som inte känner henne och någon som inte prickar av henne på en lista. Jag känner mig dessutom obeskrivligt ledsen över att personal som ser en liten blyg tjej komma till skolan inte tar hand om henne och ordnar med någon aktivitet för att inkludera henne i någon lek eller tar hand om henne på annat sätt.

Det fungerar lite bättre när Elinas kompis Klarar brukar komma samma tid, men jag ska väl ändå inte behöva förlita mig på att lämna min dotter till en kompis? Det gör mig otroligt ledsen och upprörd!

Det finns många anledningar till er att förbättra situationen måndagar för mitt och andras barn. Så här får det inte gå till! Om inte annat borde ni se över er situation innan något barn kommer bort i er hantering.

Med vänliga hälsningar,
Linda Bergstrand

Kommentarer

Populära inlägg