Skum bloggare



Finns det ett sjukligt bloggningsbeteende? Jag tror i alla fall att jag har ett sånt. Jag kan komma på mig själv med att stå och formulera framtida blogginlägg typ i lekparken, flera mil från närmaste dator. De flesta sådana inlägg hinner jag förstås aldrig skriva ner innan jag glömmer bort dem, så det är ett helt onödigt beteende.

Jag har kommit på en massa oviktiga saker. Här kommer några. Ralf är lik Göran Hägglund. Omogen avokado är typ detsamma som gummi. Allt är relativt (det var inte jag som kom på det först, jag vet). När man bara hade ett barn tyckte man att det var lite mycket ibland och nu skulle ju det vara rena semestern! Jag tror jag ska låna ett tredje barn i några veckor, så kanske det känns lite lugnt med de två jag har. Någon som vet något barn till utlåning?

I helgen målade jag lilla Anna och Långa farbrorn på väggen i det som ska bli datarum (lilla förrådet under trappen). Mycket pilligt, men det blev rätt bra till slut! Det ska bli en mätsticka så fort jag får tummen ur och gör klart den.

Jag har ca 7000 saker till som jag har fantiserat om att blogga om, men nu orkar jag inte mer. Elina har fått för sig att börja om med att vakna flera gånger på natten, vilket innebär mindre nattsömn och tröttare mamma. Imorgon ska jag och Elliot dessutom på gympa kl 9.30, vilket innebär en ännu bättre anledning att lägga sig i hyfsad tid.

Kommentarer

Populära inlägg