Söndagsstek och traderajobb


Idag har jag gjort söndagsstek med skysås och potatisgratäng. Jag tycker det är lustigt att tänka på att en del gör det varje söndag och inte tycker att det är så värst märkvärdigt, medan detta var mitt livs andra stek och med andra ord ganska så märkvärdigt för mig! Jag känner mig helt huslig i vårt nya fina kök och tror att jag ska våga mig på fler stekar i fortsättningen. Fortsätter jag i den här takten blir det annars bara totalt fem under hela min livstid.

Elliot sa en rolig sak idag; "himmel och plättar" istället för "himmel och pannkaka". Han förstod dock inte vad jag tyckte var så kul med det. Detta kan jämföras med lillasyster Annas "Jag har hört en skitdålig historia idag. Det var två bagare och en deg". Gapskratt i repris!

Sen har tre av mina fem traderaauktioner gått ut idag och jag har vägt, paketerat och adresserat och kommit fram till att det troligtvis är tradera by it self som gjort att posten inte gått i konkurs än.

Kommentarer

Populära inlägg