"Mamma, slår du Elina?!"

Idag har minst sagt varit en produktiv dag. Det började jättetråkigt med regn och teve-tittande. Sen somnade Elina och sov i tre timmar. Jag och Elliot röstade ja till att baka (han är väldigt bra att ha med i sina omröstningar). Vi bakade kärleksmums.

Elina vaknade och hade världens snorbusar i näsan. Jag pillade bort dem, men det var inte det minsta populärt. Elliot blev väldigt orolig och kom inspringande till tvättstugan: "Mamma, slår du Elina?!". I sådana lägen har man lust att svara "Ja, som vanligt.", men treåringar är inte så bra på ironi.

Jag klädde på alla barn och mig själv i regnställ, satte Elina i vagnen och kom på att regnskyddet låg i bilen. Bilen var i Upplands Väsby. Vad göra? Jag och Elina och vagnen stod under carporten en stund medan Elliot hoppade i pölar, men det blev en liten aning långtråkigt så vi trotsade vädergudarna och var ute i säkert 10 minuter. Eller nåt.Sen gick vi in. Jag sövde trötta barnen och jäste en bulldeg. Sen gjorde vi bullar.

Per kom hem och la de återigen trötta barnen och jag bakade äppelkaka. Nu ska denna avnjutas (återstår väl i och för sig att se) till Idol!

Kommentarer

Populära inlägg