Jag lägger in veto!


Min blogg handlar inte så mycket om omvärlden. Det finns flera anledningar till detta. En är att den tid jag har över till annat än barn och hushåll orkar jag inte hålla mig mer än rubrik-uppdaterad på omvärlden. En annan är att när jag har en bebis, så tål mitt mammahjärta inte hemska nyheter. Av erfarenhet vet jag att detta blir lite bättre när bebisen växer upp. Men det finns ändå andra sorters nyheter som upprör mig.

Min allra bästa vän här på jorden ska gifta sig!! Inte alls en upprörande nyhet, utan superglädjande skulle man väl kunna säga! Det upprörande är att brudparet i fråga ska kryssa sig iväg utomlands och gifta sig på någon sandstrand! Det har uppenbarligen skett ett missförstånd. Familjemedlemmar har nämligen vetorätt i frågan och här har jag själv räknat in mig i familjen och lägger således in veto med omedelbar verkan! Nu är det dessutom nätofficiellt. Ni som känner er träffade av detta inlägg kan omedelbart avsluta alla bröllopsplaner som inte inkluderar en svensk kyrka i Sverige med mig på första (åtminstone andra) parkett! Man får inte göra såhär! Det är självklart fler vänner än jag som vill dela er stora dag så snälla, nu när ni äntligen gör slag i saken (för tro mig, jag har väntat och väntat), så kan ni väl bjuda in oss? Jag kan laga all mat (fast det skulle ju ingen med förståndet i behåll gå med på), stå för underhållning och eee... slipsknytning...? Det jag vill säga är att jag vill vara med!! Punkt slut!

Kommentarer

Populära inlägg