Absolut vodka

Min gårdag började med att Per kräktes kl. 5. I och med att han gjorde det väckte han Elina som i sin tur väckte mig. Jag gick upp och gjorde välling och försökte söva om den lilla stumpan, men icke sa nicke (Per gjorde inte sitt bästa för att hjälpa till där han satt och hulkade på toaletten vägg i vägg). Kl. 6 gav jag upp och gick ner med Elina. Jag letade febrilt efter desinfektionsmedel innan jag tordes morgonkissa och det enda jag kunde hitta var Absolut Vodka. Man tager vad man haver (även om det verkar lite dyrt att rengöra toaletten med) och eftersom jag och Per i princip är nykterister så var det väl bra att den flaskan kom till användning. Sen våndades jag en hel dag över att jag också skulle behöva kräkas och för att inte tala om barnen! Stackars mig och alla magsjukefobiker med mig. Vi gick ut och lekte i en och en halv timme och sen fick vi farmors välsignelse att komma och hälsa på en halv dag. Per kräktes inget mer utan fick bara en massa feber och än har vi andra i alla fall inga symptom på att bli magsjuka. Idag har jag även rengjort och desinficerat den urkiga toan uppe och nu är jag inne på tvättstadiet. Hur kan ett helt hus helt plötsligt kännas alldeles bacilligt? Det är dödsjobbigt. Mina händer skriker "Inget mer handsprit!" och jag är helt narig. Jag har säkert gått ner ett helt kilo i vikt bara för att jag tror att jag ska bli magsjuk och inte vågar äta. Allt man äter är ju något man potentiellt kommer att kräkas upp. Ändå har jag varit lugn jämfört med om det hade varit vinterkräksjuka.

Spana in nya cykelkärran! Rena lyxåket!

Kommentarer

Populära inlägg