Veckans tema

Varför ska allt var så krångligt för? Lite för sent imorse bestämde vi oss för att ta en cykeltur och skyndade oss att klä barnen varav den minsta var hyfsat trött redan (klockan var väl kring 10). Väl ute så monterade Per ihop cykelkärran (den går inte in genom förrådsdörren utan att fällas ihop) och den här gången gick det ju ändå superfort jämfört med första gången och vi var väl iväg ca 10.40. När vi cyklat 10 meter hade jag förstås punktering på bakdäcket. :-( Cykelpumpen krånglade också (köp inte cykelpump på Claes Ohlson!) och sen hann vi lagom iväg till närmsta lekpark, leka en halvtimme innan det var dags att gå in och äta lunch. Mycket slit för lite ull.

Punktering är för övrigt temat vi kör på denna vecka. Per hade det på bilen i torsdags när han var på hemväg. Tur att han är händig i alla fall. :-)

Precis nu badar Per och Elina och Elliot leker hos grannen. Jag laddar för min sista föräldralediga dag (måndag) och min första jobbdag (tisdag). Förutom att ladda sorterar jag tvätt, rensar ut för små barnkläder (barn växer skrämmande fort ibland) och städar köket. Rena helgfriden. ;-)

1 år, men kan redan ta sig kvällsmat själv. :-D

Kommentarer

Populära inlägg