Himla kul dag

Idag fick jag ha bilen och sällan har vi väl åkt så mycket bil på en dag jag och barnen! Elina sov till kl. 9.15, men vi var ändå iväg strax efter kl. 10. Först åkte vi till Himlas outlet och handlade mer än nödvändigt. Mycket lätt hänt när man väl är där! Elliot är så himla snäll inne på porslinsaffärer (ja, över huvud taget förstås men i porslinsaffärer är man ju lite extra tacksam över detta fenomen) att man inte ens behöver säga till honom! Elina är ju förstås inte lika pålitlig, men det hör ju liksom till åldern så hon fick snällt sitta i en kundvagn.

Nåväl, sedan kuskade vi vidare för en snabb lunch (allt är ju relativt när man åker iväg själv med två småbarn) på IKEA och lite lek inne på barnavdelningen. Elliot hann läsa samtliga kartor mycket noggrannt (stort intresse han har) medan Elina mest var intresserad av rutschkanan. Jag hann bli upprörd över en karl som förfasade sig över att någon över huvud taget någonsin kunde tänka sig att ge ett barn barnmatsburkar. Mina synpunkter: Kanske fel forum att diskutera detta högt och tydligt på? Hade han egna barn? Är det i så fall han som lagar barnens mat? Inte för att jag är någon förespråkare för barnmatsburkar (Elina har vägrat samtliga utom majs- och potatispuré), men det är ju om inte annat väldigt smidigt att ha med sig när man är på typ IKEA. Nåja, Elliot fick i sig pasta och köttfärsås och jag och Elina delade på köttbullar och potatis.

Efter IKEA-besöket var jag in som hastigast på Rusta medan barnen väntade i bilen och fick Pers gymboll förklarad för mig. Vare sig juristen eller civilingenjören kunde lista ut hur den skulle pumpas upp. :-D

Sedan handlade jag och barnen på Coop Forum. Förutom det nödvändigaste i matväg så inhandlade jag även 4 säckar björkved vilka jag med stor möda kunde få in i kundvagnen. När jag kom till utgången trillade en påse av ungefär samtidigt som botten gick ur pappkassen där jag hade matvarorna. Jag hade inte svårt att hålla mig för skratt i alla fall.

Vilken dag va? Och sen hämtade vi Per på eftermiddagen i Upplands Väsby. Tur att både barnen och jag gillar att åka bil!

På tal om något annat hörde jag en som inte fick sitt vikariat förlängt för att arbetsgivaren googlat honom och läst hans blogg! Med detta i åtanke vill jag bara förtydliga att jag förvisso har lite panik över att börja jobba, men att detta inte har med jobbet att göra utan med omställningen det innebär att ändra hela livet som det ser ut idag. Jag gillar verkligen, verkligen att jobba. :-)

Kommentarer

Populära inlägg