Skitkul?

Jag skulle bada barnen igår förmiddag när Per jobbade. Jag spolade i badvatten och fick till världens bästa badskum. Jag och barnen tog plats och plötsligt säger Elliot: "Jag fastnade med foten i lillans blöja." Blöjan!! Jag hade glömt att ta av den och den vägde typ två ton! Jag skyndade att slita av den. Synd bara att Elina hade bajsat världens största laddning i blöjan (hon äter som en häst och gör nr 2 i samma omfattning). :-( Jag tjoade, Elliot grät och Elina var helt oförstående av allt tumult. Upp med Elliot ur badet ("Jag fryser!" Galltjut!), upp med mig och Elina, ur med proppen, bajset droppade på armen, ner till skötbordet, snabbt blöjbyte, hämta städsaker, få barnen att sitta stilla på golvet (sådär lätt med en 1-åring), städa städa överallt och sen äntligen få duscha mig och barnen rena igen. PHU VILKEN PÄRS!!!

Kommentarer

Alsikebo sa…
Hej!

Kul blogg!, Vi ska snart också flytta in i alsike/brännkärr i juni. Vi kanske syns!

Populära inlägg