Att vara eller inte vara... hemma

Idag är jag verkligen ingen bra förälder. :-( Jag har lite panik över att jag ska börja jobba snart. Egentligen längtar jag till jobbet, men det känns som att jag borde njuta i fulla drag av min allra sista föräldraledighet och det går nästan inte då jag börjar bli ganska less på att gå hemma. Min lesshet visar sig i att jag färgar håret helt rött. Eller åtminstone var det planen. Jag vet inte vad man ska kalla min färg... Det blev åtminstone helt rött i rötterna. Tur att jag är hemma fortfarande och att det är nog kallt för mössa ute. :-D

Elina börjar bli en stor tjej. Idag har hon ändrat inställningarna i Windows och det är ganska jobbigt då jag inte hittar hur man ändrar tillbaka. Hon är överhuvud taget ganska aktiv och klättrar gärna på allting (förutom att hon fortfarande stoppar det mesta i munnen). Imorse satt hon på köksbordet medan jag försökte plocka ur tvätt ur torktumlaren. Skitglad. :-)

Per fick fortkörningsböter förra veckan på 2400 kr. Sen vann han 10 flaskor vin på jobbet. Tur att det händer något ovanligt i någons liv i alla fall.

Jag och Elliot bakar kladdkaka just nu!


Elina äter gärna med hela ansiktet! :-)

Kommentarer

Populära inlägg