Plus och minus

Ganska ofta tänker jag att jag nog inte är så lätt att leva ihop med. Jag kan till exempel vara av en ganska bestämd åsikt även gällande yttepyttepetitesser samt är otroligt beroende av god sömn för att inte bli världens suraste människa.

Fast idag tycker jag för ovanlighetens skull att jag nog har en del ganska bra sidor också. Några exempel kommer här. Jag är, efter 10 år tillsammans, fortfarande väldigt kär i min Per. Jag sätter alltid familjen främst. Jag berättar för Per och barnen att jag älskar dem flera gånger om dagen. Jag är alltid på Pers sida och försöker hjälpa till att lösa problem om sådana finns. Jag planerar hela vår vardag, kortsiktigt och långsiktigt utan att gnälla alltför mycket om det. Jag är den som oftast städar toaletten.

Nu kom jag inte på något mer, men det var ju ovanligt positivt för att vara jag. Nu ska jag se om jag har en massa traderavaror att packa.

Kommentarer

Populära inlägg