Julen 2010

Kvällen innan julafton bestämde barnen sig för att sova inne hos Elliot. Kalendrar och julstrumpor installerades och efter ett låååångt nattsamtal somnade barnen slutligen vid 21.30 (triots att läggningen började vid kl. 20.00). Jag och Per bingolottade oss lite i vårt sovrum under tiden. Per vann nåt, oklart vad dock. :-)

Julaftonsmorgon inleddes kl. 8.00 (helt okej faktiskt) med ett paket i julstrumpan. Tur att tomten hade tänkt på att lägga dit lite pyssel så barnen hade nåt att göra. För tro mig, väntan på tomten var lång!

Efter pannkakslunchen kom finkläderna på och innan någon hunnit spilla eller dra ut flätan blev det fotografering vid granen. Förstås.

Strax innan Kalle Anka kom farmor och Björn och det dukades upp lite glögg och annat smått och gott.

Efter Kalle kom då slutligen tomten! Han blev halvt om halvt anfallen i hallen. Han var så efterlängtad att det bara var tomtens fru som lade märke till att han hade skägget fel väg. ;-)

Så här glad kan man bli av "lite" lego. :-)

Elina och jag mitt i paketöppningen.

Idag är en av årets skönaste dagar. Ingen stress, massor av kul saker att göra och massor av god mat kvar. Idag spelar vi alla barnspel här i huset. Pappan tycker det är minst lika kul som barnen. Elina har provat ansiktsmålningssakerna och båda barnen har på sig julklappskläder. Själv går jag runt i myskläder med mitt nya Efva Attling-halsband som jag fick av Per. Och jag är helt proppfull av julmust. Som det ska vara.

Ha en god fortsättning!

P.S. Ingen bebis på G ännu. Som det känns nu kommer han kanske aldrig ut. D.S.

Kommentarer

Linda sa…
Hej vännen! Vilken härlig jul ni fick! :)
Undra om våra män haft en telepatisk dialog med varandra för även jag fick ett Attlinghalsband :)
Ännu ingen bebis.. så vi får väl se om det blir 2010 eller 2011..
Kram!

Populära inlägg