Sjukdomar, bonus och insamling

Den här veckan var Elliot i skolan i måndags. Sedan fick båda barnen snuva och framförallt hosta och fick stanna hemma. Elliot hade nästan krupp, något jag trodde han slutat med för flera år sedan. Igår vände det och jag sa till Elliot att han skulle få gå till skolan idag. Sen fick han 40 graders feber, ingen matlust (förstås), ont i kroppen och idag har han kräkts. :-(

Elina är frisk (men vill gärna ha hostmedicin), men på dagis går det vattkoppor. Eftersom varken hon eller Elliot har haft det känns det ju onödigt att dom får det nu när det strax kommer en bebis, så Elina har fått gå på tidigt jullov. Tyvärr blev följden att vi missade det mysiga luciafirandet. :-( Vi får lussa hemma har vi sagt och Elina verkar nöjd med det, vilket ju är huvudsaken.

Nåja, snart är december över och förhoppningsvis blir det mindre sjukdomar ju närmare våren det lider. När jag tänker på saken känns våren fruktansvärt långt borta just nu.

Något som var avsevärt roligare än ovanstående inlägg var att jag fick en julklapp från jobbet idag! En bonus som inte kunde ha kommit lägligare. :-) 1000 tack!!

Jag har också satt in pengar till denna kämpande mamma med fyra barn: http://lindaskriver.blogspot.com/ God jul till er!

Kommentarer

Populära inlägg