Gapa stort


Barnen passade på att ta sovmorgon (7.30 heter sovmorgon för oss småbarnsföräldrar) den enda morgonen vi hade en tid att passa (imorse alltså), så vi fick stressa för att hinna iväg till tandläkaren (som egentligen var en tandsköterska) med Elliot. Han var lite svårflörtad, men gapade efter lite övertalning. Tänderna såg fina ut, men tandsköterskan förfasade sig över att Elliot både får lördagsgodis (EN liten ask) och saft ibland!! Jag tror inte att hon riktigt lever i samma samhälle som oss andra. Elliot är den i samma ålder som var sist på att börja med godis av alla vi känner, men på tandsköterskan lät det som om han var den enda 3-åringen som får sötsaker över huvud taget. Sedan glömde Elliot helikoptern Harold i väntrummet när vi gick till bilen, så vi fick krångla ut hela familjen från bilen igen och ta hissen upp och där låg han fortfarande! Elliot utbrast: "Vad roligt att jag glömde helikoptern Harold, mamma!" Tänk, den som ändå fick ha en 3-årings entusiasm! Tur, tur att jag har mina fina gulliga positiva ungar som lyfter mig ur vardagsmisären! Jag älskar er!!!

Kommentarer

Populära inlägg