Smutskastning of politiken


Jag läser följande på Aftonbladets hemsida: "Nära hälften av regeringens statssekreterare har köpt svarta tjänster. Av moderaternas statssekreterrare har 10 av 15 fuskat." Sen följer följande skriftliga uttalande av Mona Sahlin: ”De nya allvarliga uppgifterna om de moderata statssekreterarna gör att man måste ställa frågan, är det en kultur inom moderaterna vi bevittnar, ett beteende inom en samhällsgrupp som ogillar skatter och därför tar sig friheter att bryta mot reglerna?"

Jag tror inte att motsvarande siffra skulle återfinnas i en vänsterregering, men det tror jag inte tyder på högre moral utan snarare sämre ekonomi. Har man inte råd med städerska/hantverkare/barnsköterska så betalar man varken vitt eller svart. Har man råd, så är det alldeles för enkelt att hitta svart arbetskraft. Jag är less på alla försök till smutkastning mellan höger och vänster. Det är väl bara att konstatera att det inte finns någon som är felfri, inte ens Mona Sahlin. ;-) För att anknyta till bibeln (jag hade ju påhälsning av Jehovas vittnen idag till lunch) så skulle jag vilja se vem som är villig att kasta första stenen. Är det här verkligen vad vi vill lära våra barn; roffa åt dig så mycket du kan och så fort tillfälle erbjuds så försök smutskasta din motståndare? Förkastligt.

En helt annan sak jag undrar över är vad som är poängen med alla varumärken som använder sig av "of" eller liknande preposition, typ "Himla of Sweden", "MQ - big fan of varumärken" osv.? Jag begriper ingenting i alla fall. Njut av en bild på barnen. Jag presenterar: Ungar of Linda och Per.

Kommentarer

Populära inlägg