Ännu en dag


Imorse när vi vaknade var det minus 10 grader och sol. Jag bylsade på mig och barnen en massa ytterkläder och skickade ut oss i kylan. Vi hade bokat dejt med Elliots favorittjej Nellie och dom hade hejdlöst roligt! De åkte bob, klättrade på "berget", åkte rutschkana och rullade runt i snön i en och en halv timme!! Ändå var Elliot inte nöjd och hade nog gärna stannat ute en stund till. Elina däremot var helt nöjd och somnade gott i vagnen på hemvägen. Jag och Elliot hann äta lunch i lugn och ro innan fröken fräkensson behagade vakna. :-)

Vi hann inte mer än äta klart så ringde bvc-tanten och frågade om hon fick komma på hembesök idag istället för nästa vecka och det fick hon såklart. Jag snabbstädade lite och sen genomgick Elina 9 månader gammal en 10-månaderkontroll. U.a. såklart. Det enda jag inte visste om hon kunde var att klappa händerna, men nu vet jag att hon kan. :-)

Efter denna något intensiva förmiddag så segade eftermiddagen sig verkligen fram. Detta kan nog bero på att jag lider stor sömnbrist så här i förkylningstider (Elina sover sämre än när hon var nyfödd samt att vi precis införskaffat säsong 2 av Desperate housewives = dålig ekvation). Nu är Per och inhandlar vår något sena middag på Alsike krog som vi avser att avnjuta till Grey´s anatomy. Sen är det sussa mjuka kudden som gäller. Pronto.

Kommentarer

Populära inlägg