Första snön!


Elliot upptäckte den först. "Kolla det är hnö!(Tänk mycket stora bokstäver.)" Och det var det. Han var helt exalterad! Det ändrade planerna för dagen och vi fick klä på oss direkt efter frukost för att gå ut och göra en snögubbe. Sen bar det iväg till Vidars dop där jag lyckades sjunga så att jag själv blev nöjd. (Jag var ju så illa tvungen för att kompensera för Ellens dop där jag grät mig genom sången, men jag skyller på att jag var full av hormoner för Elliot var bara 7 veckor gammal och sången var ju egentligen hans + att Emma grät så det skvalade, vilket hon i och för sig gjorde även denna gång - oj, vilken utläggning det blev. Igen.) Nåja. Vidar blev döpt enligt konstens alla regler och Elliot härjade fritt på "efterfesten". Han var lite svartsjuk för att Ellen helst ville vara med Hugo (det ska börjas i tid) vilket resulterade i diverse dispyter. Något utmattade landade vi hemma igen vid 16.30-tiden och Elliot var helt uppriven hela resten av dagen. Vi la trötta barnen vid 19 och nu börjar jobbet som skulle ha gjorts istället för snögubbar, dvs tårt- och pajbak. Det är bäst att snabba sig nu så man kommer i säng någon gång, för eftersom Elliot vet om att han kommer att få paket när han vaknar så lär väl morgondagen börja vid 4-snåret eller så.

Kommentarer

Populära inlägg