3 år - Ajv lavv jo!



Idag fyller mormor 70 år! Det är ofattbart. Grattis ändå! Hon har fått en cykel från oss släktingar. Det var hon verkligen värd.

Idag fyller Elliot 3 år! Det är nästan ännu ofattbarare. Vi hade släktingkalaset igår och vad Elliot vet var det hans födelsedag. På morgonen fick han paket på sängen (jag trodde att han skulle vakna kl. 4, men han sov ända till 7.30) och han var så exalterad att han darrade. Av familjen fick han en tåget Tomas-film och ett kök med alla lyxigheter (spis, micro, tvättmaskin, klocka, pappershållare, strykbräda) och av mamma och Tony ett Dora-badset. Detta innebar att vi var tvugna att bada det första vi gjorde efter frukosten. :-) Elliot fick välja lunch och varför inte vara pappa upp i dagen? Han valde således pytt i panna. Sen lagade jag mat som vi bjöd gästerna på förutom allt fika. Vi har ju bakat i flera veckor nu, jag och Elliot, och han börjar bli riktigt duktig på att måtta upp mjöl och knäcka ägg. :-) Jag dekorerade min allra första hembakta tårta (som teoretiskt sett naturligtvis var Elliots) enligt önskemål med tåget Tomas efter bästa förmåga. Farmor och farfar kom med en JÄTTEstor tåget Tomas-tågbana (som Per och Elliot har byggt ihop idag till Pers stora förtjusning) och kläder. Farfar, Eva, Lars och Karin kom med roboten Toby och en kassaapparat (jisses vad vi har lekt affär idag!!) och Lillemor, Johan och Agnes kom med bilar och ytterligare en tåget Tomas-film.

När jag la Elliot igår kväll frågade jag vilken som var hans bästa födelsedagspresent och då fick jag till svar att alla presenter var den bästa. Älsklingsgubbe!

Kommentarer

Populära inlägg