Arg på Boxer!

Jag ringde till Boxer i början av juli och ingick ett muntligt avtal enligt vilket jag fick en inspelningsbar digitalbox avgiftsfritt om jag skulle acceptera en bindningstid på 2 år, vilket jag gjorde (har ändå inte så mycket att välja på här i ödemarken om jag vill ha både tv 3 och kanal 5). Det muntliga avtalet spelades in på band. När fakturan kom i början av augusti kostade dock boxen 995 kr. Min man Per ringde till Boxer och talade med en person som sa att kostnaden var enligt vårt avtal. Eftersom jag har både bra minne och förståndet i behåll (vilket senare skulle visa sig vara en fördel när man har med Boxer att göra) ringde jag själv upp och förklarade min situation. Jag kunde ange vilken säljare jag pratat med i början av juli och vilket datum jag pratat med henne. Mannen som jag pratade med sa att det säkert blivit ett missförstånd och skulle återkomma samma dag eller dagen därpå när han pratat med försäljningsavdelningen. Då ingen ringt tillbaka till mig följande eftermiddag ringde jag återigen och pratade med en kvinna som sa att det var problem att nå försäljningsavdelningen, men att någon skulle återkomma till mig senast fredag (detta var en tisdag). Då ingen ringt mig måndag ringde jag igen och fick förklara mitt ärende på nytt för en annan man som skulle återkomma till mig samma dag. Ingen återkom till mig och jag ringde upp dagen där på (tisdag alltså) och förklarade på nytt mitt ärende. Jag förklarade också att jag skulle resa bort lördag samma vecka och inte komma tillbaka förrän den 27/8 och att fakturan förföll till betalning den 31/8 varför jag var angelägen att få klarhet i frågan. Jag fick till svar att någon naturligtvis skulle ringa upp mig innan lördag, alternativt ringa mig på mobiltelefonen under min bortavistele, samt att fakturadatumet skulle flyttas fram till 30/9. Mycket underligt, då det enda jag ville var att få en ny faktura med rätt avgift!! INGEN RINGDE MIG DEN VECKAN ELLER UNDER MIN 10-DAGARSBORTAVISTELSE! Idag ringde jag således återigen till Boxer och talade med en ny man och förklarade ÅTERIGEN mitt ärende (nu började jag bli rätt så irriterad måste jag säga) och personen bad att få återkomma till mig under dagen. Jag svarade att jag redan fått det svaret och av erfarenhet lärt mig att inte lita på detta. Mannen skrattade lite nonchalant och sa att han självklart skulle ringa upp mig, vilket han inte gjorde! Vad är det för fel på företaget??!! Jag ringde igen ikväll och talade med YTTERLIGARE en kvinna och förklarade ÅTERIGEN mitt ärende och - gissa vad? - hon bad att få återkomma till mig under kvällen. Ha! Den går jag inte på längre! Jag fick hennes namn och efternamn och vad hade jag för val annat än att lita på henne? Som tur är så ringde hon upp mig en timme senare och meddelade att det blivit ett missförstånd och att jag inte alls skulle betala 995 kr. Nähä? VAD VAR DET JAG SA???

Herregud! Bli aldrig Boxer-kunder! Det är inte värt all energi man måste lägga ner för att få klarhet i kniviga frågor. Alternativt; bli Boxer-kunder och betala vad de än skickar för fakturor, då besparas man åtminstone (minst) en hjärtinfarkt.

Kommentarer

Ålltså detta inlägg kunde man ju bara inte låta bli att kommentera för jag vet helt ärligt inte om jag ska skratta, gråta eller skrika åt hela grejen. Det var då det värsta jag har hört tror jag nog och då har jag ändå hört många hemska historier om kundtjänster och support!! Det var då bra att du inte gav dig=) skam den som ger sig brukar jag säga!!
BTW tusen tack för filmen den var mycket uppskattad kan jag säga - tror Noel hunnit se den ett par gånger ( ja jag vet att jag är en dålig mamma som låter mitt stackars barn se på film mycket=P )
Nåja den var en 10 poängare för dom iaf=) Kan varmt rekomendera Min vän charlotte om ni inte sett den=)

Kram sara

Populära inlägg