Vad vi hemmafruar gör om dagarna


Här är en typisk ögonblicksbild från vårt liv. Jag är mamma 100% av all tid med pussar och kramar, potträning, kräktorkning, sagostunder och barnvagnspromenader. Sällan har jag en minut över för mig själv, men å andra sidan har jag nog fler gosiga minuter per dag än de flesta andra.
Jag fick en present igår! Jag får oväntade presenter cirka en gång vart tredje år så det är verkligen värt att nämnas! Jag fick en bok av Per. Jag blev jätteglad! Tyvärr har jag inte tid att läsa böcker (om man bortser från barnböcker naturligtvis), men jag har ju något att se fram emot eftersom det var en bok av min favoritförfattare Kajsa Ingmarsson. Jag minns inte vad den heter, men alla hennes böcker är bra och detta är den senaste.
Nej, nu ska jag återgå till mitt hemmafru-liv och gå och gosa på barnen som så snällt leker för sig själva här bredvid. Elina tuggar på en leksak och Elliot lägger pussel.

Kommentarer

Linda sa…
Hej Linda!

Vilken superfin blogg du har börjat på! :)
Nu kan jag ju gå in och titta lite då och då om vad som händer därborta i Alsike. Saknar dig!
Kram Linda

Populära inlägg