Ensam eller kanske ändå inte


Ibland känner jag mig så totalt isolerad från omvärlden. Jag är hemma hela dagarna, utan bil, och har inte tid att kolla på varken teve eller dator. Bussen tar vi inte gärna längre än till Knivsta centrum och, tro mig, där finns det inte mycket att göra. Men ibland så ringer Sofia, man får mejl från Linda och så kommer Emma, Ellen och Vidar och hälsar på. Allt på samma dag dessutom (läs: igår)!

Idag fick jag och barnen ha bilen och vi åkte och hälsade på vänner i Upplands Väsby. Sen våldgästade vi farmor hela eftermiddagen och jag hann köpa skor också. Allt i ösregn. Elliot somnade i bilen på hemvägen och gick verkligen inte att väcka. Vi bar upp honom i sängen och Elina somnade strax därefter. Därav denna lugna kväll.

Imorgon får vi besök från Italien och på söndag morgon får vi frukostfrämmande. Vad var det nu jag sa om isoleringen från omvärlden...? Nästa vecka lär den väl vara självvald. ;-)

Kommentarer

Populära inlägg