En helt vanlig dag

Idag har det varit en skön och solig dag, utan den fruktansvärt fuktiga luften som förpestat mitt liv i säkert en vecka nu. (Först klagar man på regnet och sen på värmen, men idag var jag i alla fall väldigt nöjd.)

Jag och Elliot röstade ja till att åka till biblioteket och Elina fick hänga på. Så sagt och gjort tog vi bussen och åkte till Knivsta där vi gick på biblioteket, köpte uteblommor (bättre mycket sent än aldrig), fikade och tittade in i två el-pryl-butiker. Allt blöjfritt! (Jag syftar på Elliots blöja. Jag är avvänjd sedan länge och Elina har alltid blöja, det hör till åldern.) Mamman (jag alltså) var mycket nöjd!

Elina håller på att få tänder. Snart, snart spricker de fram där nere. Jag tycker det är kul med små framsteg, men sorgligt att min sista bebis (för nu blir det inga fler) börjar bli så stor!

Elliot var arg hela eftermiddagen (trött kanske?) och morrade åt mig när något inte passade den unge herrn, vilket var ganska mycket just idag.

Hela familjen planterade blommor ute på eftermiddagen (Elina var minsann med från bästa filt-plats) och jag och Per fortsatte till sent på kvällen.

Pratade med systern och upptäckte att det var längesen för hon skulle minsann flytta i september och höll på att jaga säng som skulle se ut som valnöt utan att vara valnöt (eller var det tvärtom?). Ja, jisses.

Och nu är klockan flera timmar efter läggdags. Igen.

Kommentarer

Populära inlägg