Semester?

Vi har det jätteskönt hemma i Öjebyn. Gammelmormor har hälsat på och vi har matat en igelkott. Igår var vi till gammelmorfar och plockade blåbär, röda vinbär och svarta vinbär. Blev bjuden på supergod mat också! Det var härligt att se Elliot i skogen med sin gammelmorfar, pratglad och mumsande på blåbär.

Elina har hunnit bli 6 månader och få en tand och ytterligare en på gång samt tredagarsfeber. :-( Solsken har bytts mot gnäll och jag har burit och burit på den lilla stumpan, dag och natt. Nu är hon i alla fall på bättringsvägen och idag har hon varit så nöjd i vagnen inne i stan.

Jag har dessutom hunnit bli Traderian, trots att jag har lagt mig vid 20-tiden de senaste nätterna (Elina har ju hållit mig vaken mitt i natten, så någon gång behöver man ju försöka sova). Man blir lätt biten när man får vinna budgivningar och köpa barnkläder billigt!

Nu längtar vi efter pappa Per samtliga inblandade. Elliot längtar så han gråter. Jag längtar mest för att ha någon att dela nattvaket med. ;-). Nej, nu ljuger jag. Jag längtar efter Per för att han är den bästa tänkbara och den jag vill dela alla dagar med.

Nu ska jag återgå till att grubbla över om denna vistelse kan räknas som semester eller inte. På återseende.

Kommentarer

Populära inlägg