15 år senare


Idag har jag diadem. Sist jag hade diadem (förutom på min bröllopsdag) var när jag gick i 9:an. Jag var 15 år. Det är 15 år sedan. Jag kan bara konstatera att jag har blivit bra gammal, det är man när man fick köra moped för 15 år sedan. (Inte för att jag körde moped, men ändå.) Hur gick tiden så himla fort? Just nu går den i alla fall i en rasande fart (förutom mellan kl. 15-18 varje dag då det är lite segt). I vilket fall så gillar jag att ha diadem. :-)

Elina har blivit jättestor (allt är ju förstås relativt)! Hon är inne i en rolig fas just nu tycker jag, särskilt när hon äter. Hon är som en propeller i sin stol och vill nå allt hon inte når. När jag ska mata henne far hon med huvudet fram och tillbaka (tänk en ung, blond Stevie Wonder) och vill helst ha något annat. Om jag matar vill hon ha vatten och vattnar jag vill hon ha mat. Och vill hon gärna ha något så flämtar hon som hon är andfådd eller så. Jag gör mitt bästa för att förstå henne, men just vid matsituationen är det lite frustrerat. :-) Vi provade med välling igen imorse, men hennes ansiktsuttryck är ungefär som om jag skulle gett henne diskmedel. Hoppas att det snart blir lite roligare med mat, för i den här takten kommer jag att ha ammat färdigt först 2010 och det har jag inte lust med. På tal om amning så är det nog det hon älskar mest här på jorden, för när hon fattar att det är dags blir hon hel-lycklig! Hon fäktar och skrattar och sen njuter hon i fulla drag. Gullfian!! Hon har dessutom blivit jätteduktig på att åla sig framåt. Hon skjuter ifrån med fötterna (helt uppnötta snart) i en rasande fart. Hon övar sig visserligen på att stå på knä rätt ofta, men det slutar oftast i någon halvsittliggande ställning.

Idag har vi varit i Väsby centrum och shoppat duschhandtag och köksgardiner som jag ska gå och hänga upp precis nu faktiskt. Sen ska jag väcka Per som troligtvis somnat hos Elliot.

Kommentarer

Populära inlägg