Hov dott

Efter att ha bakat bullar/sett Grey´s anatomy till kl 00.30 igår kväll var jag så lagom mör imorse kl 7.30. Jag blev i alla fall väckt av en glad och gosig kille som sa att han gillade Elina, mig, Per och sig själv. :-) Alla skulle nog må bra av att räkna upp vilka man gillar varje morgon och dessutom inkludera sig själva!

Emma, Ellen och Vidar var på besök på förmiddagen och Elliot och Ellen badade badkar så vilt att jag är tacksam över att barn och inredning fortfarande är hela! Det var åtminstone ett steg framåt i deras relation då den annars mest brukar bestå av gräl.

Efter en snabb självanalys så har jag förstått att jag inte är så lätt att gräla med. Delvis beror det naturligtvis på att jag oftast har rätt och då är det ju svårt att säga emot, men sen är jag dessutom fruktansvärt envis och till viss del kanske även lite långsint. Förlåt vill jag i alla fall säga till alla som känner sig träffade så här cyberledes.

Nu sover barnen och Per har inte kommit hem än och det känns jättekonstigt att bara ha sig själv att prata med. Hemmet är rätt välstädat och jag tror att jag ska gå och lägga mig. "Hov dott" som Elliot säger. :-)

Kommentarer

Populära inlägg