Projektet hemmet


Just nu är det Per som driver projektet jobbet och jag som driver projektet hemmet. Det innebär att vi inte träffas så överdrivet mycket. Den tiden vi träffas grälar vi dessutom ganska mycket om just tid och sånt. Men jag har hört att det ska bli ändring på det i mitten av januari.

Hur är det tänkt att tiden ska räcka till? Om jag fick utöka dygnet lite skulle jag vara för mig själv lite mer och sova lite mer. På tredje plats kommer lite extra tid för bara mig och Per (vilket således aldrig kommer att bli av för just nu är det bara "akuten" som gäller, absolut inte tredjehandsönskeprioriteringar). Idag köpte jag tid i alla fall. Läste i en annons att "vi kommer hem till dig och byter till vinterdäck för 220 kr". Det var förmodligen någon som läst mina tankar för jag ringde i samma sekund jag hade läst klart och dom kom 19.20 och åkte 19.40. Om Per skulle ha gjort det skulle det inte blivit av förrän i december och tagit en halv dag. Så nu borde jag ju ha en halv dag minus 20 minuter till godo...? Eller hur funkar det..?

På tal om projektet hemmet så håller jag just nu på att baka bullar inför Elliots två 3-årskalas. Vad svårt det var att välja vilka som skulle få komma (alltså, ganska många var ju självskrivna, men ska man bjuda ett grannbarn eller alla tjugofem? = ska jag baka tre kvällar eller trettio?)! Min lilla stora gubbe är så himla fin! Han säger en massa kloka saker och en massa roliga saker. Det allra roligaste är när han försöker vara klok, men inte riktigt har koll. Typ idag när vi var uppe på berget vid lekparken sa han (jag var rädd att han skulle falla ner från kanten): "Det är ingen fara. Jag håller mig hela tiden i palmen." Det var en björk som tappat bladen som han syftade på. :-)

Jag har inte heller alltid koll har jag upptäckt. Vänder jag ryggen till nu för tiden så äter Elina gärna blomjord från en stor blomkruka jag har på golvet. Säger man "aj, aj" så blir det dessutom en rolig lek. Är blomjord farligt i små mängder?

Nej, nu ska jag gå och se om degen jäst "till dubbel storlek" som det så fint står i min receptbok. Sen blir det Grey´s atonomy som Lena säger. :-D

Kommentarer

Populära inlägg