Friday I´m in love (eller snarare I´m in love with friday)

Jag älskar fredagar!! Det är slutet av veckan (i det här fallet en ganska jobbig sådan) och början av helgen. Elliot är full av förväntan för man får ju popcorn på fredagar och hans goda humör har alltid en förmåga att smitta av sig på alla omkring honom. Sen får man ju inte glömma att när barnen lagt sig är det dessutom Idol framför brasan för mig och Per!

Å, idag var Idolerna bra igen! Det är mer än vad man kan säga om juryn. Det är så tydligt vilka de vill ha kvar, dvs Marie och Amanda som får mycket bättre kritik än de förtjänar, och vilka de vill ha bort, dvs stackars Sam som visserligen var dålig (som vanligt) men inte dålig som juryn låter påskina. Jag tycker att juryn gör bort sig lite som tror att deras kommentarer är det som avgör röstningen. Kvällens bästa var att Andreas verkligen fick juryn att (vilja) ta tillbaka sin kommentar om att han platsar i ett dansband och kvällens sämsta/konstigaste var att Marie Picasso fick så bra kritik. Jag har inte riktigt insett hennes briljans(?) och klarar nästan inte av att se henne på scen (pinknödighetsvarning) och absolut inte höra henne prata om sig själv. Jag vill byta kanal! Höra henne på radio kan nog bli helt okej ändå.

Kommentarer

Populära inlägg