Headhuntad?

Hurra! Jag har blivit anställd på försäkringskassan i Uppsala! I våras (?) när jag hade mitt utvecklingssamtal så bad jag om att bli omplacerad till FK i Uppsala som ligger bra närmare Knivsta än vad Sollentuna gör. FK genomgår en stor förändring i och med regeringsskiftet, så jag trodde kanske att det skulle bli lättare att bli omplacerad än i normalfallet, men riktigt så här lätt trodde jag inte att det skulle bli. Idag ringde min chef från FK Sollentuna och sa att det fanns ett jobb som granskare i Uppsala och att jag skulle ringa upp chefen där. Sagt och gjort ringde jag upp och då var jag helt plötsligt anställd!! "Jag kan inte börja förrän i maj" sa jag. Fine. Det ordnar sig. "Jag vill jobba deltid från och med september" sa jag. Fine. Vi ordnar det också. Så nästa fredag ska jag dit och träffa mina nya kollegor! Jag känner mig helt headhuntad och måste ha fått väldigt bra referenser och jag tackar allra ödmjukast. Jippi!!

Hostan och täpptheten i huvudet går inte över. :-( På vårdcentralen säger dom att det inte är ovanligt att vara förkyld i fem veckor. I mitt liv är det ovanligt i alla fall säger jag. Nu har jag åtminstone tagit Rhinocort aqua och köpt vanliga vitaminer för att på något sätt försöka kurera mig. Nästa vecka får dom med mig att göra vare sig dom vill eller inte om inte förkylningen gått över!

Elliot har ritat sin första gubbe där man kan urskilja ansikte, ögon, näsa och mun! Gull-gull-gull-ungen!!! Den ska plastas in och sparas för evigt!

Kommentarer

Linda sa…
Jättegrattis till nya jobbet!
Hoppas förkylningen släpper också.
Kram!

Populära inlägg