Gardinjakt


Idag har jag jagat gardiner. Bokstavligen. Jag har ringt till 14 (!) olika Hemtex för att hitta ett likadant par panelgardiner som jag redan har i vardagsrummet (se bilden). Uppenbarligen finns det fler än jag som tycker att de är fina för de är slut nästan överallt. Servicen på olika Hemtex är minst sagt lite varierande, men de allra flesta jag pratade med var trevliga och hjälpsamma. Särskilt hjälpsam var hon på Hemtex i Täby som tog fram namn och artikelnummer (Dahlia big dot 123 109 200 för den som undrar). Sen gick allt mycket lättare. Gardinerna finns kvar (och undanlagda!!!) på Hemtex på Hornsgatan i Stockholm. Hurra! Inte hurra att åka dit och köpa dem kanske, men det är det värt.

Jag har väntat på att min lillasyster ska uppdatera sin blogg (http://yuugizen.blogg.se) och nu är det gjort. Jag skrattade så att jag grät!

Kommentarer

Populära inlägg