BLÄ!

Jag är inne på min femte (!!) förkylningsvecka och jag mår uselt. Inatt har jag sovit fem dåliga timmar, resterande natt har jag hostat och hostat och hostat. Under mina fem dåliga timmar har jag dessutom ammat. :-( Elliot och Elina är också förkylda, men inte alls lika mycket som jag (tack och lov!!). Per gick upp och hämtade Molipect till mig, men det hjälpte inte. Något starkare kan jag ju inte ta medan jag fortfarande ammar. Per är hemma idag, då jag känner mig som ett vrak och dessutom har huvudvärk på grund av all hosta. Hela kroppen värker och jag skulle göra i stort sett vad som helst för att bli frisk och alert igen.

Jag känner mig dessutom en aning stressad då jag ska sjunga på dop på söndag, förbereda Elliots två födelsedagskalas, handla presenter, baka, putsa fönster och hinna få upp gardiner på övervåningen innan vi bjuder hit folk plus att Per har sin intensivaste jobbperiod någonsin just nu. Hans chef presenterade igår ett schema som inkluderar tiden runt Elliots födelsedag när det är tänkt att Per ska jobba 10-timmarsdagar och ena veckan sluta kl. 21 varje dag. Blä!!!

Igår hade jag för avsikt att rycka upp mig och bli frisk av min nya, positiva energi. Detta slutade dock i en katastrofnatt och idag har jag istället för avsikt att gnälla tills öronen lossnar på alla lyssnare, så kanske jag piggar på mig å det snaraste.

Kommentarer

Populära inlägg