Tärd friluftsmamma



Jag har kommit på att vi bor på landet. Eller faktiskt mitt ute i skogen. Det är jättemysigt på alla sätt och vis utom att mobilen verkligen inte funkar i mitt hem. (Och att det inte finns någon affär inom rimligt avstånd förstås, men snart kommer nog Tony?) Jag gillar verkligen att man betalar Friskis&Svettis-kortet på Ica Kniven (och allt annat också för den delen, typ alkohol - fast inte jag förstås för jag ammar ju fortfarande - oj, vilken lång utläggning som inte hade med saken att göra, jag börjar visst bli som Christer Ödberg). På tal om Friskis&Svettis så tog jag med ett hänglås till gympan, men det fanns förstås inga skåp. Jag frågade också om man behövde ett kort till terminskortet. Man kunde kopiera sitt körkort. :-)

Idag har jag och snuviga barnen varit på Knytte. Elina somnade i vagnen på väg dit och Elliot gick så glatt iväg med fröknarna, medan jag stannade med Elina i lekparken (det är lite jobbigt att dra vagnen genom skogen). Sen kom han tillbaka och vägrade berätta vad de gjort i skogen!! (I efterhand fick jag åtminstone veta att de hittat nallebjörnar i ett träd.) Han sa att det hade gått bra, men att han haknat (= saknat) mig. Och då var de väl borta cirka gurka en halvtimme. Det är inte lätt när man är en mammig lite kille.

Sen var jag och snuviga barnen ute en timme på eftermiddagen i regnet. Det var vi och absolut inga andra ute. Elliot hoppade i regnpölarna och Elina hängde med i bärselen. Jag var nyfiken på vad hon skulle säga om regn i ansiktet, (hon sa förstås ingenting, hon är ju bara bebisen) men hon tog det med ro och slickade bara lite efter regndropparna. :-) Elina har för övrigt fått skavsår på fötterna av sin något udda krypstil.

Nu är jag helt slut av att vara friluftsmamma, så nu ska jag och mina fötter vila upp oss i soffan framför "Deserate housewives". Mmmmmm....

PS Christer Ödberg var min lärar i sakrätt på universitetet och han hade en förmåga att associera sig själv och alla andra vilse på varenda lektion.

Kommentarer

Populära inlägg